woensdag 20 juni 2012

DIY: armbandje

Een tijdje geleden had ik 40 blikjes RedBull (gratis), van ieder blikje heb ik het lipje bewaard. Ik wilde er iets mee doen, maar wat? Op weheartit.com zag ik toen een plaatje van dit armbandje:

Ik ben gaan prutsen en heb zelf ook zo'n superleuk armbandje gemaakt. Hieronder ga ik je nu proberen uit te leggen hoe ik dat heb gedaan. Het is mijn eerste DIY dus kritiek en opmerkingen zijn altijd welkom in de reacties. Ik hoop dat jullie er iets aan hebben. Enjoy!





Materialen:
ongeveer 30 lipjes van blikjes (hangt er vanaf hoe dik je polsen zijn)
2 draden ongeveer 30 cm (soort draad maakt niet uit, maar het moet niet te dik zijn)



Rijg 1 lipje aan de draden. Van bovenaf in steken.


Rijg een tweede lipje er omgekeerd aan. Draden deze keer van onderaf insteken.


Schuif het tweede lipje onder het 1e lipje. steek daarna de 2 draden door beide lipjes terug omhoog. 


Rijg een derde lipje aan de draden. kruis de draden en steek ze er van bovenaf in.


Trek het geheel goed strak en steek dan de 2 draden door de laatste 2 lipjes terug. Daarna kun je het 4e lipje er weer omgekeerd aan doen en het herhalen.



Dit is het eindresultaat. Denk erom dat je aan beide kanten genoeg ruimte overhoudt om de armband vast te knopen. 

Hope you enjoyed it :)
xo

5 opmerkingen:

  1. Aaaah, zo leuk, ik heb een doosje vol met die dingen, ik ben van plan om ze op een tas te zetten.
    Maar dit is geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. waaaw, supperleuk, zelf heb ik met ijzerdraad en veeeeeeeeeeeeeeleeeeee lipjes een vaasje gemaakt voor de opendeurdag voor mijn school, ik heb er nog over dus als iemend nog leuke ideetjes heeft........

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, zo onwijs leuk. Even een hoop blikjes inslaan! Haha.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...