vrijdag 30 augustus 2013

DIY || Cute envelopes

Vandaag weer eens een DIY voor jullie! Voor een leuk project heb ik wat enveloppen gemaakt. In deze gemakkelijke DIY laat ik jullie zien hoe je ze maakt. Lees snel verder. 
Laten we maar meteen beginnen!

Stap 1:
Bij de Action heb ik een blok met patroon karton gekocht, het heeft (dubbelgevouwen) het formaat van een kaart en kostte iets van €1,90. Voor deze DIY heb ik van alle kleuren 1 gebruikt, maar dat is natuurlijk persoonlijk! Je begint met 1 zo'n vel, dit leg je met de print kant naar beneden. 

 Dit was niet de eerste die ik maakte, dus gebruikte ik de vorige als mal. Ik heb helaas geen patroon of iets in die richting, maar zo maakte ik de eerste. Zorg voor een kleine rand en vouw daarna (dit wordt de bovenflap). De onderste flap moet de bovenste overlappen dus zorg ervoor dat daar genoeg ruimte is. De zijkanten knip je af (hiervoor heb ik 1 1/2 cm gedaan vanaf de rand).
 Stap 2. Je knipt je mal uit.

 Dit is hoe het er uitziet voor het vouwen.
 Stap 3:
Vouw de 2 zijkanten om. TIP: Gebruik een lineaal om de lijn mooi recht te maken, als je te ver vouwt wordt de onder of bovenkant te breed en kan het scheuren.
 Stap 4:
Vouw de boven- en onderkant, ook hier geldt, doe het recht!

 Stap 5:
Nu is het tijd om de envelop vast te plakken. Ik heb hiervoor dubbelzijdig tape van de Action gebruikt (€0,39). Meet goed af tot waar de flap precies komt, anders houd je een lelijke plakband rand over.
 Ik heb met potlood gewerkt en het enige wat je dus nog hoeft te doen is de zichtbare lijnen uitgummen en klaar!
 Met een leuk print papiertje maak je een label en je bent klaar om te verzenden.

5 opmerkingen:

  1. Wat een leuke diy! Ga deze zeker maken als ik eens iemand een briefje wil sturen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schatjes! Doe je al mee met mijn winactie?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat leuk, ze zien er goed uit, niet zo saai zoals alle witte enveloppen x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super leuk idee!

    Liefs,
    http://www.overvanallesennogwat.nl/

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...