vrijdag 17 januari 2014

DIY || Bonbons

Eindelijk weer een nieuwe DIY! Deze keer iets totaal anders, ik ga jullie namelijk laten zien hoe je heel simpel leuke bonbons kunt maken. 

Wat heb je nodig:
- Witte chocoladerepen (ik heb er 2 gebruikt en dit was genoeg voor 7 bonbons)
- M&M's 
- Een groot scherp mes
- Snijplank
- Magnetron of een pannetje water en een glazen schaaltje 
- Bakje om het in te verwarmen
- Vork & Lepel
- Vormpje voor de bonbons

Stap 1.
Snijd de chocolade in kleine stukjes. Ik heb ervoor gekozen om de blokjes in 2 te snijden. 


Stap 2.
Verwarm de chocolade. Ik deed dit in de magnetron, maar er was wat chocolade aangebrand, dus het is beter om het in een pannetje met water te verwarmen (au bain marie). Vergeet niet om af en toe de schaal uit de magnetron te halen en te roeren. 

Stap 3. 
Giet de vloeibare chocolade in de vormpjes en doe er m&m's doorheen. Bij witte chocolade zie je de m&m's er heel leuk doorheen. Omdat ik de bonbons voor mijn vriend heb gemaakt, heb ik gekozen voor alleen rode m&m's. 

Stap 4. 
Laat de bonbons hard worden in de koelkast of vriezer. 


Evt. Stap 5.
Pak de bonbons leuk in, ik heb dit in een doosje gedaan met een oude beschermlaag uit een bonbondoos. Het doosje heb ik ingepakt.

En nu zijn je superlekkere bonbons klaar! Eet smakelijk!

Het bereiden van de bonbons duurt ongeveer 15 minuten.

7 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...