maandag 22 september 2014

DIY || See through cap

Na heel lang wachten is het weer eens tijd voor een DIY! Ik zie steeds vaker dit soort caps liggen in de winkels. Ook zag ik ze al eens op de catwalk, maar of het nou echt iets voor mij is weet ik niet precies. Ik wilde het daarom graag eens uitproberen, maar om er nou geld aan uit te gaan geven, nee! Gelukkig had ik thuis nog een oud zwart petje en wat tule liggen en probeerde ik het gewoon zelf te maken! Het is niet erg moeilijk, het enige wat je nodig hebt zijn je naai skills en een naaimachine (of je moet het met de hand willen doen). 






Dit is het oude petje uit onze pettenbak. Hierin verzamelen wij thuis alle petjes (er zitten vooral van die gratis promotiepetjes in, maar zo zie je maar weer, wie wat bewaard die heeft wat). Dit petje had als enige uit de bak een mooie sluiting en dus was de keus snel gemaakt.

 Het eerste wat ik met het petje heb gedaan is het uitknippen van de panelen. Mijn petje had er 6 en ik heb alleen de voorste 2 laten zitten en de naden van de panelen zodat je de tule hier aan vast kunt naaien. De onderste rand zat niet vast aan de panelen en heb ik ook laten zitten. Deze rand was alleen wit en dat vond ik niet mooi, dus heb ik het met een strookje zwarte velours stof bedekt. Ook het logo vond ik niet mooi en die heb ik bedekt met een stuk paneel (pas nadat ik deze had gebruikt voor het knippen van de tule).

Ik heb gewoon zwart tule gebruikt voor mijn cap, hier heb ik namelijk nog een hele rol van en ik heb geen idee wat ik ermee moet doen.

Vervolgens heb ik de panelen als patroon gebruikt voor de nieuwe panelen van tule. Houdt er wel rekening mee dat je ongeveer 1 à 1,5 centimeter extra knipt omdat je het achter de bestaande naad moet naaien.

Daarna naai je de panelen vast aan het petje! Dit heb ik niet gefotografeerd, maar je naait gewoon iedere kant van je tule en cap vast.


Eindresultaat!



Ik vind het best leuk geworden. Ik denk niet dat ik het echt ga dragen, maar ik vind het wel een leuk item. 

Wat vinden jullie hiervan?

2 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...