dinsdag 2 februari 2016

FashionWeek || Happy Andrada & Esther Haamke

Fashionweek is al even afgelopen, maar mijn tentamenweek is nu volop bezig (helaas). Ik was van plan om vandaag een ander artikel, over mijn favorieten van januari, te plaatsen, maar ik had echt geen tijd om de foto's te maken. Dat artikel houden jullie dus nog van me tegoed! Gelukkig had ik dit artikel al voor een deel af, dus die komt vandaag alvast online!


Bovenstaande foto Team Peter Stigter

De shows van Happy Andrada & Esther Haamke vonden plaats in het Transformatorhuis. Dit is een kleinere ruimte dan de Gashouder (waarin de grote shows plaatsvinden). Het transformatorhuis is dan ook (meestal) het toneel voor beginnende designers, die veelal in tweetallen hun collecties showen. Op zaterdag was de gecombineerde show van Happy Andrada en Esther Haamke. Twee hele verschillende collecties, maar zeker erg inspirerend. 

Happy Andrada
De collectie van Happy Andrada (Ja, dat is de naam van deze designer) bestaat volledig uit grijstinten (i like!) en is vooral te omschrijven als "fierce". Het is een sterke collectie, ook de make-up en het haar zijn sterk aangezet. De ontwerpen hebben een moderne, zelfs futuristische look, maar doen mij persoonlijk ook denken aan ridders. Enkele bovenstukken lijken namelijk net harnassen. Ik vind de collectie in ieder geval erg gaaf, De assige kleuren met glanzende materialen en de gedraaide slierten stof. Een mooie combinatie tussen het oude en de toekomst. 


Photo: Team Peter Stigter

Esther Haamke
Bij aankomst van de show van Esther Haamke kreeg iedereen een nummertje, om het geluk te kunnen beproeven. Dit bleek niet veel later het thema van de hele collectie te zijn. Esther Haamke raakte voor deze collectie geinspireerd door geluksitems in Bali. Haar hele collectie draait om geluk en het wel/niet hebben daarvan. Verder is de collectie een knipoog naar de materialistische wereld waarin we leven. Deze collectie, is net als eerdere werken van Esther Haamke, kleurrijk en duidelijk door de straat geïnspireerd qua silhouet. Ondanks dat de collectie niet helemaal mijn ding is als in dat ik het niet zelf zou dragen, maar het concept vind ik erg leuk en ook de sfeer tijdens de show was erg prettig. Iedereen in het publiek was zelfs zo enthousiast dat ik met geen mogelijkheid foto's kon maken, alle bankjes verloren tijdens deze show volledig hun functie. Zegt genoeg lijkt me!

 Photo: Team Peter Stigter
Photo: Team Peter Stigter
De mevrouw in het publiek met het nummertje 179 won een goodiebag, erg leuk! 

Wat vinden jullie van deze 2 collecties?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...