woensdag 25 mei 2016

Report || Amsterdam Denim Days 2016

Vorige maand vonden de jaarlijkse Amsterdam Denim Days plaats. De eerste paar dagen van dit event zijn helaas alleen toegankelijk voor professionals, een categorie waartoe ik helaas nog niet behoor, maar het Blueprint event in het weekend is gewoon toegankelijk voor het grote publiek. Op vrijdag 15 april bracht ik daarom een bezoekje aan Amsterdam. Het event vond plaats in het Machinegebouw op het Westergasterrein (op dezelfde rij als het lifestylelab bij Amsterdam Flavours, waar je eerder al over kon lezen). Ik neem je vandaag mee op tour naar dit event.

Binnen bij het machinegebouw vind je eigenlijk allerlei stands van Denim-merken, denk aan G-star, Levi's, Denham en Scotch & Soda. Zij presenteren hier onder andere hun werkwijzes, collecties en limited editions. Verder waren er kleine workshops en stands met hapjes en drankjes.


Zoals ik hier boven al had vermeld waren er ook kleine workshops te volgen. Zo kon je origami leren en je eigen lapje katoen verven met echte indigo! Dat laatste moest ik natuurlijk proberen. Natuurlijke indigo wordt namelijk vrijwel niet meer gebruikt. Het wordt namelijk gemaakt van planten en met een zeer speciale receptuur. Tegenwoordig worden er meer kunstmatige kleurstoffen gebruikt voor het verven van denim.
Hier rechtsboven zie je de ketel met de Indigo, het verfbad heeft een blauw/groene kleur en je lapje stof komt dan ook groen uit deze ketel. Wanneer het dan in aanraking komt met zuurstof krijgt het de blauwe denim-kleur. Fact-of-the-day!




Ik heb het ontzettend naar mijn zin gehad bij de Denim Days (ADD) en ben zeker van plan om volgend jaar weer te gaan. De sfeer is echt heel goed en er lopen zeer inspirerende types rond, alleen naar de outfits kun je al de hele dag kijken. De Amsterdam Denim Days vinden jaarlijks plaats. De eerste paar dagen zijn op uitnodiging, maar het BluePrint event is voor iedereen te bezoeken. Entree is €10 (+ 1,49 administratiekosten) als je online besteld.

Kende jij de Amsterdam Denim Days al? Ben je er al eens geweest/ben je van plan eens te gaan?


1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...