woensdag 13 november 2013

Persbericht || Lush & Vivienne Westwood


Zoals de meesten van jullie waarschijnlijk wel weten, zet Lush zich in voor goede doelen. Zo verkopen ze bijvoorbeeld Vegan producten. Vanaf maandag komt Lush met iets nieuws, dan start namelijk de verkoop van de Climate Revolution Furoshiki. Deze, door niemand minder dan Vivienne Westwood ontworpen, furoshiki zal in 3 geselecteerde winkels van Lush verkocht worden. De opbrengst van de verkoop van de unieke furoshiki, gemaakt van 100% biologisch katoen, gaat naar het Climate Revolution fonds dat initiatieven ondersteunt op het gebied van klimaatverandering.

Het exclusieve item is geïnspireerd door de Japanse furoshiki, een designzakdoek die wordt gebruikt als stylish alternatief voor inpakpapier. Daarnaast wordt de furoshiki ook gebruikt als fashion statement, door deze om je haar te knopen of als sjaal om je hals. De furoshiki’s zijn verkrijgbaar in camel en lichtroze en zijn beide bedrukt met ‘The Face of War’, een ontwerp van Westwood dat de strijd tegen klimaatverandering symboliseert. De Climate Revolution furoshiki is met de hand gedrukt op biologisch katoen.

NEWSFLASH: Lush presenteert limited edition Vivienne Westwood furoshiki
Sinds 2005 verkoopt Lush Cosmetics vintage sjaals en inpakmateriaal dat is gemaakt van gebruikt plastic. De limited edition furoshiki van Vivienne Westwood is daarmee een van de vele opties om op een stijlvolle manier verspilling tegen te gaan. En dat is nodig. Want alleen al in Engeland, het land waar deze furoshiki werd geproduceerd en waar Lush 18 jaar geleden is opgericht, wordt jaarlijks ruim 365.000 kilometer cadeaupapier weggegooid.

De furoshiki is vanaf 18 november te koop in de 3 geselecteerde Lush winkels: Amsterdam, Kalverstraat, Den Haag & Utrecht. In de webshop zijn slechts 10 furoshiki's verkrijgbaar.
 

2 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...