zondag 24 november 2013

Review || new Essence & Catrice buys

Vandaag ga ik de spulletjes reviewen die ik woensdag bij de 1+1 actie bij de Kruidvat kocht. Ik heb er een complete look mee kunnen maken en daarom heb ik er dan ook voor gekozen om alles in 1 review te doen.




Als eerste review ik de Cat eyes eyeliner van Catrice. Deze kostte €3,59 en komt uit de limited edition.
Ik probeerde hem in de winkel al uit (en heb heel netjes die gekocht die ik had getest, was toch de laatste!) ook testte ik de I <3 Punk eyeliner van essence in de winkel. De swatch op mijn hand laat duidelijk het verschil zien. Boven is de Catrice en onder de Essence. De Catrice eyeliner is ècht zwart en geeft een nette lijn. De Essence variant heeft een meer bruine kleur en geeft absoluut geen nette lijn! De eyeliner zit helemaal in de lijntjes van mijn huid.
Ik heb donderdag meteen de Cat Eyes op gedaan en dit bleef echt de hele dag mooi zitten en de kleur vervaagde niet/nauwelijks. Ik ben er erg tevreden over!

Mijn foundationpoeders van de Action zijn bijna op en dus had ik een nieuwe nodig. Ik koos voor deze compact powder van Essence in de kleur 02 Soft Beige een mooie lichte kleur. De swatch op mijn hand was goed en dus nam ik hem voor €2,99 (maar door de actie gratis!) mee. De verpakking is erg simpel en ook al in geen jaren veranderd volgens mij. Ik heb namelijk een super oude highlighter van ong. 6 jaar geleden in de zelfde verpakking!
De poeder brengt heel licht aan op de huid, hij is dus erg zuinig. Er kwam heel weinig op mijn kwast, ook nog na een aantal keer proberen. Of het echt een nadeel is.. Nee niet echt, want hij doet zijn werk wel goed!
Ik gebruik niet zo vaak foundation, omdat ik snel het idee heb dat ik een wortel lijk. Deze foundation van Essence leek op mijn hand meteen goed! Ik had véél te veel op mijn hand dus smeerde ik in de winkel de rest gewoon op mijn gezicht, tot mijn verbazing was de foundation totaal niet dik om uit te smeren en dekte hij heel natuurlijk! Daarom nam ik hem voor €3,59 mee!
Het pompje is erg handig om precies de juiste hoeveelheid uit de tube te krijgen. Je ziet onder het "klontje" de swatch uit de winkel. Hij heeft een lichte, maar natuurlijke shimmer.
Als laatste kocht ik dit Eyebrow palette van Catrice voor €3,99. Ik wilde een tijdje geleden al het palette van de Hema kopen, maar vond het toch wel duur (geld tekort..) Nu tijdens de actie heb ik de Catrice versie gekocht. Deze heeft misschien iets minder tools, maar ik durf mijn wenkbrauwen ook wel zonder mal bij te tekenen.
De swatches zien er in iedergeval goed uit! En op mijn wenkbrauwen blijkt de donkere kleur het mooist te staan. Ik wil er misschien nog een eyebrow gel bij halen om het mooi te kunnen verdelen over de haren, maar dat kan later nog wel. Ik ben in ieder geval erg te spreken over de pigmentatie van het palette. De kleur blijft lang zitten op de wenkbrauwen (ik heb er mee geslapen en de volgende avond zat het nog pèrfect!)

Dit is de uiteindelijke look met een winged eye. Mocht iemand nog tips hebben voor de close-up foto's van mijn ogen, dan hoor ik die graag! 

3 opmerkingen:

  1. Ziet er goed uit!
    Ik heb ook heeeerlijk gebruik gemaakt van deze actie :$
    Liefs, Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die tip van de eyeliner is echt heel handig, ik ga er morgen even naar kijken aangezien ik écht nieuwe nodig heb! Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb die poeder ook, en die eyeliner ziet er goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...