donderdag 23 januari 2014

Photography || My tools


Foto's maken voor mijn blog wil ik graag op een goede en mooie manier doen. In het begin was alles nog heel slordig en 9 van de 10 foto's waren onscherp. Inmiddels ben ik steeds perfectionistischer geworden wat mijn foto's betreft. In deze post wil ik jullie mijn handige tools laten zien die ik gebruik bij het fotograferen.



^Mijn vaders spiegelreflexcamera van Canon
 Dit zijn mijn nieuwste aankoopjes op fotografiegebied. Voor sinterklaas kreeg ik een handig setje met een mini studio, 2 lampen en een statief. De 2 lampjes geven heel mooi wit licht en zorgen voor een mooie schaduw op de producten i.p.v. de lange schaduw van mijn bureaulamp.
 Dit zijn mijn 3 statieven. De eerste is zo'n 12 cm hoog, de tweede 20 centimeter en kan nog uit worden geschoven, de laatste is bijna 30 cm en hoorde bij de fotostudio.
Voor mijn blog maak ik ook nog wel eens foto's met mijn iPhone 4S waar ik ook nog een leuke tool bij heb.

Deze 2 in 1 lens is aan 1 kant een "fish-eye lens" en aan de andere kant een 0,67x wide lens. Je kan hem helaas niet vast zetten op je telefoon en je moet hem er dus zelf op blijven drukken.. Dat is wat jammer. Verder is het een leuk lensje.

Als camera heb ik een Nikon Coolpix S6200 en af en toe gebruik ik de spiegelreflex Canon van mijn vader.

Welke camera(tools) gebruiken jullie?

5 opmerkingen:

  1. Leuke tools :D Ik gebruik vooral veel mijn gsm de laatste tijd (zo professioneel, haha), en ik heb ook zo een fisheye lensje voor 2 euro gekocht wat ik echt tof vind :) Ik heb ook een statief, een canon en een analoge camera

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat leuk die lens voor je telefoon !! Ik gebruik een Nikon d3200

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...