maandag 17 augustus 2015

Personal || Photo Diary Belgium

Zoals jullie hebben gemerkt ben ik weer terug uit Belgie! En natuurlijk kon, net zoals bij mijn vakantie in Italie, het fotodagboek niet ontbreken. Ik neem jullie in deze post voor even mee naar de Belgische Ardennen. Tijdens deze vakantie was het weer prachtig en heb ik (samen met mijn familie) veel bij het zwembad gelegen, maar we hebben uiteraard ook een aantal activiteiten gedaan. 

De eerste activiteit was een bezoek aan het Bastogne War Museum. Een museum dat je mee terug neemt naar de tweede wereldoorlog. In dit gebied heeft die oorlog grote sporen nagelaten, doordat daar niet 1, maar 2x is gevochten. De bovenstaande foto is gemaakt in het monument dat bij het museum staat.


Binnen in het museum stonden allerlei voorwerpen uit de oorlog en ook werden hele veldslagen naverteld en getoond op schermen. Natuurlijk wordt er ook stil gestaan bij de vele slachtoffers en was er aan het eind van de tentoonstelling een rij met "grafstenen". Deze waren geplaatst tegen spiegelwanden, waardoor het leek alsof het eindeloze rijen met stenen waren. Erg mooi gemaakt.

Samen met mijn vriend bezocht ik de Grotten van Remouchamps. Dit zijn prachtige grotten midden in het dorpje. We hebben een wandeling gedaan van 45 minuten en deden daarna nog een boottocht van 15 minuten door de rivier in de grot. Dat laatste was erg bijzonder en apart. Soms was het zo donker en zo klein, ik heb me er echt over verbaasd hoe we daar heel doorheen zijn gekomen.

Remouchamps op een regenachtige, mistige dag. Wat een prachtig klein dorpje, mooie huizen langs een kleine rivier.

Onze laatste activiteit was een bezoek aan Luik. Zo bezochten we het grote winkelcentrum (met o.a. de H&M en Primark) en het centrum met een prachtige kathedraal. We zijn niet erg lang in het centrum geweest en hebben daar ook niet gewinkeld, maar ik zou zeker wel eens terug willen gaan om dat te doen.

Dit was een overzichtje van de activiteiten die ik heb gedaan in de Ardennen. Ben jij wel eens in de Ardennen geweest? En zo ja, wat heb jij toen gedaan?

6 opmerkingen:

  1. Leuke foto´s ! Ik ben nog nooit in de Ardennen geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat gezellig! Leuke foto's heb je ook gemaakt! Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ziet er erg leuk uit! daar zou ik nou ook wel is een keer heen willen. die grotten zien er echt geweldig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaa, die zijn erg bijzonder om te zien en zeker ook met het boottochtje!

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...