donderdag 22 oktober 2015

Report || Meeting Van Abbemuseum

Afgelopen zaterdag had was ik aanwezig bij de Instagram meeting die Chantal (Blame the fireworks) had georganiseerd. Ik had Chantal al een paar keer eerder ontmoet, maar het leek me erg leuk om haar weer eens te zien en naar haar favoriete museum in Eindhoven te gaan. Zo gezegd, zo gedaan. Vandaag deel ik de avonturen van deze dag met jou! 

We verzamelden om 12.00 voor de Starbucks op het station in Eindhoven, daar kweekten we een flinke portie honger en toen we om 12.30 compleet waren vertrokken we de stad in. Helaas was het in ieder tentje waar voedsel verkocht werd, mega druk (lees: het was Dutch Design Week) en vooral de hotspots boden geen plaats voor 12 vrouwen die de nodige camera-apparatuur mee droegen. Uiteindelijk belandden we bij de Sissy Boy, het bleek namelijk dat je daar kon eten! We reserveerden een tafel voor later op de middag en vertrokken richting het Van Abbemuseum. 

Het van Abbemuseum ligt op ongeveer een kwartiertje lopen vanaf het Centraal Station en is gevestigd aan de Bilderdijklaan op nummer 10. Na €3 betaald te hebben en de jas en tas af te hebben gegeven, liepen wij het museum in. Het van Abbemuseum heeft sinds 2013 een doorlopende tentoonstelling genaamd: "De collectie nu". De verschillende verdiepingen van het museum zijn allemaal ingedeeld in tijdsvlakken. Ik vond de verdieping met de meest recente kunstwerken het leukst, dit begrijp ik gewoon het best. Bij het bekijken van kunst uit de tweede wereld oorlog heb ik echt de beschrijving nodig om het idee te begrijpen (ook leuk hoor, daar niet van).


Op het eerste gezicht lijken dit 100 lijstjes met zwarte vlakjes, maar als je goed kijkt zie je dat er niet 1 vlakje is met dezelfde zwarte kleur. Het zijn eigenlijk allemaal verschillende tinten zwart/grijs met af en toe wat wit. Het geheel lijkt dus zwart, zonder dat het dat eigenlijk is. (Hoe toevallig is het dat ik hier nu op school precies mee bezig ben voor op kleding!)



 
Foto door Chantal

Onze Instagram-clan (v.l.n.r. Daantje, Floor, Eline, Angélica, Fleur die boven de auto uit steekt, Sanne, Julia, Eva, Myrthe, Ik, Chantal & Berber)
 Foto door Chantal (okee okee, de bewaker nam deze foto)

Na ons gezellige bezoek aan het museum (& het museumcafé) liepen we terug naar de Sissy Boy. Daar aten we in het Daily café een broodje of stuk taart (ik nam deze heerlijke ham-kaas tosti van speltbrood) en dronken we wat. De Sissy Boy in Eindhoven is trouwens echt super mooi, heel groot en heeft héél veel leuke spulletjes, zeker een bezoekje waard! Nadat we nog een rondje door de winkel hadden gelopen, liepen we terug naar het Centraal Station en nam ik de trein terug naar Almere.

Het was een ontzettend leuke en gezellige dag! Chantal, nogmaals bedankt voor het organiseren en de rest bedankt voor de gezelligheid, het was leuk jullie te ontmoeten!

Ben jij wel eens in Eindhoven en het Van Abbemuseum geweest? 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...